måndag 11 juli 2011

pulse of the maggots.


var på sonisphere i förrgår, och slipknot regerade, som alltid!
in flames var också bra, anders mellansnack är bäst. slipknot åker ju ut på en kort sommarturné to pay tribute till deras bassist paul gray som gick bort p.g.a. en överdos för ett tag sen. känslosamt var det. corey pratade mycket om honom mellan låtarna, och pauls mask och dräkt hängde t.o.m. över trummorna. det var fjärde eller femte gången jag såg slipknot, och de har alltid sjukt mycket energi under sina uppträdanden och gör en aldrig besviken. vissa av dem gick t.o.m. ut i publiken och upp på läktarna. publiken blev helt galen, naturally. vi stod längst fram till vänster (längst fram på nån av sidorna är en given plats på vilken konsert som helst, för där ser man bra men slipper för mycket röj), så vi fick ta på clownen och vara nära alla hela tiden och såg bra. var där med två av mina finaste kusiner; cizzi & samuel. samuel är 13 och det var hans första konsert (slipknot är hans favoritband), och ingen kunde väl vara gladare än jag och cizzi att vi fick vara med och dela den upplevelsen med honom! han lyckades t.o.m. få joeys trumpinne i huvudet. haha. här är han på dan med dude från dead by april (iförd dudens keps):



det var en riktigt lyckad dag för alla inblandade! vi såg de flesta av banden, men tyvärr var inte alla lika sevärda som in flames och slipknot. arch enemy t.ex. förstod jag mig inte på. fattade inte ens att det var en tjej som frontade bandet förrän cizzi sa "du, hon har bröst." läskigaste kvinnan ever iaf, men det finns säkert de som tycker hennes manlighet är attraktiv. :p

låtarna nedan får avrunda detta inlägg, eftersom jag älskar musikvideorna och det är två av mina absoluta favoritlåtar med slipknot. corey taylor har en av mina absoluta favoritrockröster, den är verkligen komplett, och "vol. 3 (the subliminal verses)" är ett klassiskt album, och "vermillion pt. 2" är en av mina favoritballader i alla kategorier. påminner mig om gymnasiet och en massa roliga stunder med cizzi och skivan är så otroligt välgjord. spana in videorna below:





she isn't real.

I can't make her real.

3 kommentarer:

Alexandra sa...

Jag älskar slipsknutarna, alltid gjort. Fast har aldrig sett dem live. Jag minns min första konsert, det var i Baltiska hallen i Malmö,jag var 13 och vi såg Nightwish. Gick med en kille jag aldrig träffat, det var sjukt roligt!

Oh, Sweet Cravings! sa...

se dem live nån gång om du får chansen, du kommer inte bli besviken! :) haha. aw, nightwish. de har jag också sett en gång. tror min första riktiga konsert var p.o.d. på fryshuset när jag var 15. åh, vad kär jag var i sångaren. läste förresten att du har en tråkig sommar. :( du vet att du är välkommen till hufvudstaden any time, va? :) flyttar nog in på gärdet nästa vecka. ska jobba resten av sommaren för att få ihop pengar till japan, men kom nån helg eller så, om du känner för't. :)

Alexandra sa...

Aw, tack men jag har inga pengar whatsoever att åka iväg för. Och när jag väl har det igen så är du i Japan! Men vi måste ses när du kommer hem igen, var så längesen. <3