tisdag 8 mars 2011

the pretender.


har i dag varit på stan och fått lite saker gjorda. sålde min ipod (ÄNTLIGEN!) och köpte detta datorfodral på stadsmissionen:




det var rätt dyrt (350 kr), men jag tycker det var så fint, och så vet man att pengarna går till en bra sak.

annars i dag har jag fikat med mamma. vi åt semlor för att fira att vi är självständiga kvinnor. ;) var även i min framtida lägenhet på gärdet och flyttade in lite saker. tror inte jag berättat det på bloggen, men pappa köpte en lägenhet för en tag sen som vi ska använda som familjelägenhet. min bror kommer bo där i sommar, men i höst när han flyttar tillbaka till lund så kommer jag bo där medan jag pluggar på su. planlösningen är utomordentlig, men lägenheten är sjukt sliten, så den ska helrenoveras. har jag tur så hinner de nog klart med det mesta under tiden jag är utomlands.

iaf så har jag tänkt att jag behöver mer sittplats, så har varit sugen på den här fåtöljen (smedsta) från ikea:



fåtöljen är i manchester och kommer passa perfekt till min beiga manchestersoffa. den är även sjuuuukt bekväm. har hittat en annons på blocket där säljaren vill ha 1000 för fåtöljen. ny kostar den 2000, så man kan inte klaga på priset iaf. ska förmodligen spana in den på måndag.

fick mina pengar från csn för terminen i japan i dag också. man får ju allt i en klumpsumma innan resan, så måste verkligen se till att spara dem nu samt lägga upp en budget. det känns konstigt att ha över 64000 på kontot, aldrig haft så mycket pengar förut. ska iaf till frissan och göra slingor innan jag åker + eventuellt handla lite luftiga kläder som kan behövas. i morgon ska jag hämta mitt visum.

i helgen åker jag till gävle och firar min moster som fyller 50 + min mormor som fyller 82 på torsdag (de har födelsedag samma dag).

Inga kommentarer: